Jak poprawić samopoczucie i nie dać się stresowi

Jak poprawić samopoczucie i nie dać się stresowi

Pogoń za pieniędzmi, szybkie tempo życia, wygórowane oczekiwania i różnego rodzaju frustracje – każdy z tych elementów ma ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i samopoczucie. Ponadto niejednokrotnie w codziennym życiu musimy walczyć z niepokojem, lękiem, sennością, stresem, zmęczeniem i smutkiem. Zwykle odczucia te dotyczą jakiejś konkretnej sytuacji i nie stanowią dużego problemu. Warto jednak pamiętać, że jeśli powyższe objawy powtarzają się zbyt często lub trwają przez dłuższy czas, to nasza odporność psychiczna może ulec obniżeniu, co jest prostą drogą do rozwoju poważnych zaburzeń. Nie zaszkodzi więc wypróbować kilku prostych sposobów na poprawienie samopoczucia i  pokonanie stresu.

            Przede wszystkim warto postawić na zdrowe odżywianie. Chodzi tu nie tylko o dostarczanie organizmowi wszelkich niezbędnych substancji odżywczych, ale przede wszystkim na spędzenie czasu posiłku w gronie najbliższych. Może to być rodzina lub przyjaciele – ważne jest to, by nie jadać samotnie. Oprócz posiłków istotne znaczenie na poprawę samopoczucia ma światło słoneczne. Spacerować trzeba nie tylko wtedy, gdy świeci słońce, ponieważ promieniowanie słoneczne dociera do nas nawet przez chmury. Spacerowanie to najlepszy sposób na zapomnienie o stresie.

            Co jeszcze może być pomocne? Śmiech! Chyba wszystkim znane jest przysłowie, że „śmiech to zdrowie” i faktycznie tak jest. Warto więc skupiać się na pozytywnych emocjach, przywoływać miłe wspomnienia i uśmiechać się do ludzi, zwłaszcza w trudnych chwilach naszego życia. Nie można również zapominać o wypoczynku. Każdy z nas ma określony poziom wytrzymałości, którego przekroczenie może mieć wiele negatywnych skutków. Minimum to 7-8 godzin i warto się tego trzymać. Jak jeszcze można poprawić sobie samopoczucie i uwolnić się od stresu? Najlepiej pomagać innym i to niekoniecznie w formie materialnej, ale głównie duchowej. Można porozmawiać z kimś, kto tego potrzebuje, pomóc wnieść zakupy, czy posprzątać mieszkanie niedołężnej sąsiadce. Warto też starać się myśleć pozytywnie, a jeśli żaden z podanych sposobów nie skutkuje, można zasięgnąć porady psychologa.